Legyél naprakész - Facebook képméretek

A közösségi média képeinek formátuma és méretei úgy tűnik, mindig változásban vannak. Az egyik pillanatban még tökéletesen mutat Facebook oldalunk borítóképe, a következőben pedig már csak azt vesszük észre, hogy egy újabb frissítés következtében már egyáltalán nem hasonlít régi önmagára. Az sem segít, hogy néha nehezebb releváns információkat találni a témában, mint tűt a szénakazalban.
Legyél naprakész: Facebook képméretek

Ez a cikk pont ezt az űrt hivatott betölteni és megpróbál segíteni azoknak, akik szeretnének naprakészek maradni a Facebook képméretek terén, és eszközölni azokat az egyszerű változtatásokat, amik még nem igényelnek külső segítséget.

Miért fontos, hogy a megfelelő képi minőséget hozzuk a Facebookon?

Számos üzleti profil található a Facebookon és a sikeresebb cégek már rájöttek, hogy a minőségi tartalomkészítés elengedhetetlen az online kommunikáció során. Éppen ezért kimagaslóan nagy hangsúlyt fektetnek a vizuális elemek megjelenítésére is. Az egyik legalapvetőbb praktika lehet többek közt, hogy bármilyen fotót, képet is töltsünk fel oldalunkra, mindig győződjünk meg róla, hogy nincsenek vízjellel ellátva, azaz nem áll egy másik cég tulajdonában, ezáltal nem sértünk meg semmiféle szerzői jogot a használatukkal. Másik ilyen ajánlásunk, ha nincsenek még saját nagy felbontású fotóink, használjunk stock fotókat, amelyeket már számtalan oldalról beszerezhetünk, akár teljesen ingyen, bár a saját tartalom mindig hitelesebbé teszi a kommunikációnkat, így, ha tehetjük, dolgozzunk saját forrásból.

Profilkép, borítókép és a többi...

A digitális képfeldolgozás legkisebb eleme a pixel (px), azaz a képpont. Minden kép és képernyő ezekből az apró (négyzetrács-szerűen elhelyezkedő) elemekből áll össze, tehát minden kép valamilyen pixel magas és pixel széles. Minél több képpontot tartalmaz egy kép, annál jobb a minősége. Bár a Facebook sok esetben hajlamos butítani a feltöltött fotókon, - hogy a végeláthatatlan képmennyiség a lehető legkevesebb helyet foglalja a szervereiken, - így nem úgy fognak megjelenni, ahogy azt elsőre elvárnánk.

Léteznek viszont ajánlott Facebook képméretek, amelyekkel kihozhatjuk képeinkből a maximumot. Profilképnél ez jelenleg 1:1 arányú, 170px x 170px, Facebook borítóképnél 16:9, 1640px x 360px. A hirdetés posztokhoz több lehetőséget is említenek, a két legismertebb a “portré” kép 630px x 1200px és a “négyzet” 1:1 arányú poszt méret, 1200px x 1200px. A relatíve újabb megjelenésű “sztori” posztok ideális ajánlott mérete pedig 9:16 arányszámú, 1080px x 1920px.

Összegzés

Látogatóid első benyomását az oldalad vizuális megjelenése fogja adni, így alapvető, hogy minden képi elem a megfelelő milyenségben és minőségben kerüljön feltöltésre. A közösségi média platformjai állandó változáson mennek keresztül és ez alól a Facebook sem kivétel. A legjobb stratégia, ha megpróbáljuk naprakészen tartani ismereteinket és ezáltal tartalmainkat is mindig a lehető legjobb minőségben fogjuk publikálni.

Kapcsolódó cikkek