5 nagyszerű tipp a pályázatíráshoz

Ha szeretnél sikerrel pályázni, fontos, hogy a lehető legszorosabban kövesd az előírásokat. Ha betartod az alábbi tanácsokat, akkor jóval nagyobb eséllyel indulsz!
5 nagyszerű tipp a pályázatíráshoz

1. Használd a rendelkezésedre álló forrásokat!

Kérj fel szakértőket a számukra releváns szakaszok kitöltéséhez. Ez különösen fontos az egészségügyben és biztonsági területen, hiszen ezek gyakran egy külön szaknyelv ismeretét igénylik. Azt is érdemes előre eldöntened, ki legyen az a személy, aki a szerződést és a szállítást lebonyolítja, ha te lennél a befutó - tanácsolják a www.palyazatnekem.hu szakértői.

2. Állapítsd meg, mi az egyedi értékesítési pontod!

Gondold át, miben különbözik a vállalkozásod a többitől, és mitől lesz igazán előnyös a vevő számára. Miért éppen te? Vess egy pillantást versenytársaidra és gyengeségeikre! Anélkül, hogy negatívan viszonyulnál hozzájuk, próbáld meg szemléltetni, benned miért van meg, ami belőlük hiányzik. Ez a taktika arra is használható, hogy a vevő figyelmét egy potenciális problémára vagy egy versenytárs gyengeségére irányítsd. Ha például a konkurencia ideiglenes munkaerőt alkalmaz, te azt írhatod: „Ahelyett, hogy ideiglenes munkaerőre támaszkodnánk, teljes munkaidős szakértőkből álló elkötelezett csapatunk van” - vagy hasonlót.

3. Ellenőrizd az ajánlatod helyesírási és nyelvtani szempontból!

Egyáltalán nincs mentség a rossz nyelvtanra vagy helyesírásra, még akkor sem, ha nem vagy jó ebben! Használj helyesírás-ellenőrzőt, és kérj meg valakit, hogy ellenőrizze le az ajánlatod, mielőtt benyújtod azt. Bár azt gondolhatod, ez nem olyan fontos, a rossz nyelvtan negatív hatással lesz a vállalkozásodról alkotott képre.

4. Tedd professzionálissá az ajánlatod megjelenését!

Győződj meg arról, hogy az ajánlatod jól néz ki, és kiemelkedik a többi közül. Adjon hozzá márkajelzést és esetleg egy színes szegélyt minden oldalhoz, amely illeszkedik a cég márkájához/logójához. Ez segít, hogy a vevő emlékezzen az ajánlatodra, és megjegyezze magának egy csomó egyéb dokumentum között.

5. Ne várj az ajánlat benyújtással!

Ne várj az utolsó pillanatig az ajánlat feltöltésével! Valamennyi pályázati portál biztonságos, és nem engedi meg a vevő számára, hogy a határidő lejárta előtt megtekintse a dokumentumokat vagy az árakat. Ha technikai problémáid vannak, elmulaszthatod a határidőt és nagy valószínűséggel elutasítják az ajánlatodat.

6. Kérj visszajelzést!

Ha nem nyersz pályázatot, mindig kérj visszajelzést arról, hogy a sikeres ajánlattevő hogyan ért el jobb pontszámot. Kérj ki minden olyan információt, amely segítheti a jövőbeni ajánlatokat. A közszféra szervezetei jogilag kötelesek visszajelzést adni. Építs kapcsolatokat, és tegyél fel kérdéseket, amelyek segíthetnek egy jobb pályázati anyag megírásában!

Galambos Dániel

Kapcsolódó cikkek

A kaszinóipar, mint a gazdasági növekedés eszköze

A kaszinóipar, mint a gazdasági növekedés eszköze

A kaszinók a kezdetektől népszerű szórakozási helyszínek voltak, de különösen a múlt század közepe óta jellemző, hogy olyan tömegeket vonzanak és akkora forgalmat generálnak, amivel az egyes nemzetgazdaságok és a globális gazdaság is számolni tud.

Szállítmányozás: irány a Baltikum!

Szállítmányozás: irány a Baltikum!

A balti országok az elmúlt két–három évtizedben látványos fejlődést mutattak, bár az utóbbi negyedévekben visszaesett az észt, a lett és a litván gazdaság növekedési üteme.